Selecteer een pagina

Leveringsvoorwaarden

Leveringsvoorwaarden

Bij deglaswinkel.nl doen we er alles aan om jouw bestelling veilig en efficiënt te bezorgen. Hieronder lees je alles over onze leveringsvoorwaarden.

Levering van glas en spiegels

  • Glas en spiegels worden per stuk met de hand gelost vanaf onze glasauto.
  • Zorg ervoor dat er voldoende hulp (fysiek of mechanisch) aanwezig is om de chauffeur te assisteren bij het lossen wanneer:
    • je meerdere spiegels of glas bestelt;
    • een enkel stuk glas of spiegel meer dan 25 kg weegt;
    • het totale oppervlak groter is dan 1,5 m²;
    • een zijde langer is dan 2000 mm.
  • Leveringen vinden plaats op werkdagen (maandag t/m vrijdag) tussen 08:00 en 17:00 uur.

Onze chauffeur helpt bij de levering op de begane grond tot aan de eerste drempel.

Praktische voorbereiding op de levering

  • Glas en spiegels worden onverpakt geleverd, tenzij anders aangegeven.
  • Zorg ervoor dat de afleverlocatie goed bereikbaar is en dat er voldoende ruimte beschikbaar is om het glas veilig neer te zetten.
  • Beschermingsmaterialen (zoals zachte onderlagen) moeten vooraf klaarliggen om schade te voorkomen.
  • Zijn er bijzonderheden zoals wegopbrekingen, beperkte toegankelijkheid (winkelgebied, voetgangerszone) of venstertijden voor laden/lossen? Laat het ons dan vooraf weten, zodat we kunnen bekijken of levering mogelijk is.
  • Indien vergunningen nodig zijn voor het lossen, dien je deze zelf tijdig aan te vragen.

Levertijden

  • De gemiddelde levertijd bedraagt ongeveer 10-15 werkdagen (met uitzondering van speciale glassoorten).
  • Levertijden zijn indicatief en afhankelijk van productieomstandigheden en de kwetsbaarheid van het product.
  • We nemen geen oud glas retour.
  • Zorg bij het tillen en verplaatsen van glas voor beschermende handschoenen en stevig schoeisel, eventueel te bestellen via onze webshop.
  • Volg de instructies van de chauffeur om het lossen soepel en veilig te laten verlopen.
  • Kan er niet gelost worden door gebrek aan assistentie of ruimte? Dan plannen we een nieuwe levering in. Hier kunnen extra kosten aan verbonden zijn.

Levering met een glasbok

Soms leveren wij glas op een glasbok. Als dit voor jouw bestelling geldt, ontvang je hier vooraf bericht over.

  • De afleverlocatie moet goed bereikbaar zijn voor een vrachtwagencombinatie. Als dit niet mogelijk is, beslist de chauffeur waar het glas het beste gelost kan worden.
  • De glasbok wordt uitgeleend en jij bent verantwoordelijk voor het veilig opslaan ervan.
  • Zodra de bok leeg is, meld dit dan direct bij ons met het boknummer en afleveradres.
  • Een glasbok mag maximaal 28 dagen blijven staan. Daarna worden huurkosten van minimaal € 2,50 per dag berekend.
  • Na leegmelding streven we ernaar de bok binnen 21 dagen op te halen. In vakantieperiodes (juli/augustus en december) kan dit iets langer duren.
  • Als vergunningen nodig zijn voor het plaatsen van de glasbok, dien je deze zelf tijdig aan te vragen.
  • Indien een poging om de bok op te halen of te lossen niet slaagt, kunnen hier extra kosten voor in rekening worden gebracht.

Meer informatie over toleranties, normeringen en regelgeving omtrent glas vind je op onze website.

Heb je nog vragen? Neem gerust contact met ons op! Wij helpen je graag verder.